Migren Tedavisi Nedir?

Migren Tedavisi, migren baş ağrılarını durdurmak veya şiddetini azaltmak için kullanılan tıbbi yöntemlerin tümünü kapsar. Migren, dayanılmaz ağrıya ve bulantı, kusma, ışığa ve sese karşı hassasiyet gibi diğer semptomlara neden olan nörolojik bir hastalıktır.

Migren tedavisi akut (atak sırasında geçici rahatlama sağlayan) veya önleyici (gelecekteki atakların sıklığını ve şiddetini azaltmak için durumu zaman içinde yöneten) olabilir. Aşağıdakiler migren tedavisi tipik bileşenleridir:

Kişinin yaşam tarzının belirli şekillerde değiştirilmesi migren yönetimine ve önlenmesine yardımcı olabilir. Bazı örnekler arasında semptomlarınızı neyin tetiklediğini bulmak ve mümkün olduğunca bu şeylerden kaçınmak (özellikle yemekler, stres veya uykusuzluk), sağlıklı uyku ve sıvı alışkanlıkları geliştirmek ve nefes egzersizleri veya biofeedback kullanarak stresinizi kontrol etmeyi öğrenmek yer alır.

İkincisi, OTC (reçetesiz satılan) ilaçlar: İbuprofen, aspirin veya naproksen gibi reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar, önerildiği şekilde kullanıldığında hafif ve orta şiddetteki migrenlerde rahatlama sağlayabilir. Bazı kişiler reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlara kahve eklemenin bu ilaçların etkinliğini artırdığını bildirmiştir.

Migrene özgü reçeteli ilaçlar, kronik veya şiddetli baş ağrısı olan hastalar için doktorlar tarafından reçete edilebilir. Örneğin:

Sumatriptan ve rizatriptan da dahil olmak üzere triptanlar, beyindeki kan damarlarını daraltarak ve iltihabı azaltarak migren semptomlarını hafifletebilir.

Kalsitonin geniyle ilişkili peptidin (CGRP) migren ataklarında rolü olduğu düşünülmektedir ve monoklonal antikorlar erenumab ve fremanezumab gibi CGRP inhibitörleri önleyici ilaçlar olarak kullanılmaktadır.

Migrenle ilişkili bulantı ve kusma ondansetron veya metoklopramid gibi bulantı önleyici ilaçlarla kontrol altına alınabilir.

Önleyici ilaçlar Yaşam kalitenizi ciddi şekilde düşüren sık veya şiddetli migreniniz varsa doktorunuz önleyici ilaçlar kullanmanızı önerebilir. Beta-blokerler, antikonvusanlar, trisiklik antidepresanlar ve CGRP inhibitörleri gibi ilaçlar bu kategoriye girer.

Botoks (botulinum toksini) enjeksiyonları bazı durumlarda inatçı migrenler (ayda 15 veya daha fazla baş ağrısı günü) için kullanılabilir. Botoks, bir tıp uzmanı tarafından baş ve boyundaki belirli kaslara birçok kez enjekte edilir.

Migrenin önlenmesine, migren tetikleyicilerini tanımayı ve bunlardan kaçınmayı öğrenmek, yeterince uyumak, bol su içmek ve stresli olduğunda sakinleşmeyi öğrenmek gibi kişinin beslenme ve yaşam tarzında değişiklikler yaparak yardımcı olunabilir.

Biofeedback ve bilişsel davranışçı terapi, vücudunuzun stres ve rahatsızlığa verdiği tepkiyi yönetmeyi öğrenmenize yardımcı olabilecek iki tedavidir. Hem biofeedback hem de bilişsel-davranışçı terapinin kas gerginliğini azaltmada etkili olduğu gösterilmiştir.

Migren tedavisinin tamamlayıcı yöntemleri bazen akupunktur, kayropraktik terapi veya bitkisel takviyeler gibi alternatif tedavilerin kullanımını içerir. Mevcut seçenekler hakkında bir tıp uzmanına danışılması gereklidir.

Migren tedavisinin kişiye özel doğası nedeniyle en etkili migren yönetimi yöntemi hastadan hastaya farklılık gösterebilir. Migrenden muzdaripseniz, size ve benzersiz semptom, neden ve gereksinimlerinize uygun bir tedavi planı oluşturmak için doktorunuzla iletişim kurmanız önemlidir. Migren ataklarınızın sıklığı ve yoğunluğu azalabilir ve sonuç olarak yaşam kaliteniz artabilir.

Migrenin ana nedeni nedir?

Migrenin genetik, çevresel ve nörolojik değişkenlerin bir araya gelmesiyle oluştuğu düşünülmektedir, ancak kesin mekanizma hala belirsizdir. Migren, her hasta için potansiyel olarak farklı nedenleri olan karmaşık bir nörolojik bozukluktur. Aşağıda migrenin en sık belirtilen nedenlerinden bazıları yer almaktadır:

Migrenin kalıtsal bir bileşeni olabilir, çünkü ailelerde görülme eğiliminde olduğuna dair bazı kanıtlar vardır. Ailenizde migren varsa migren olma olasılığınız daha yüksek olabilir.

Migren, birincil ağrı kanalı olan trigeminal sinirdeki anormal beyin aktivitesiyle bağlantılıdır. Migren kısmen beynin kimyasal ve elektriksel süreçlerindeki değişikliklerden kaynaklanıyor olabilir

Migren atakları genellikle birkaç farklı nedenden biriyle ortaya çıkar. Bazı yiyecekler (çikolata, peynir ve şarap gibi), kafein, hormonal değişimler (adet dönemi gibi), uyku ve uyanıklık programlarındaki değişimler, stres ve çevresel unsurlar (kokular, aydınlatma ve sıcaklık gibi) bir atağı tetikleyebilir.

İlginizi Çekebilir  Jawline Dolgusu

Migrenler adet döngüsü, hamilelik veya menopoz sırasında yaşananlar gibi hormonal dalgalanmalarla tetiklenebilir. Adet dönemindeki migrenler bazı kadınlar için adet döngüsü ile ilişkilendirilmiştir.

Yetersiz Serotonin Seviyeleri: Serotonin ağrı, ruh hali ve diğer süreçleri kontrol etmeye yardımcı olan bir nörotransmitterdir. Bir migren atağı sırasında serotonin seviyeleri düşer, bu da serotonindeki dalgalanmaların duruma katkıda bulunabileceğini düşündürür.

Migren atakları hala tam olarak anlaşılamamıştır, ancak bazı uzmanlar beyindeki kan damarı genişlemesi (genişleme) ve kan akışındaki değişikliklerin bir rol oynayabileceğinden şüphelenmektedir.

“Merkezi duyarlılaşma” terimi, merkezi sinir sistemindeki nöronların dış uyaranlara karşı daha reaktif hale geldiği bir durumu tanımlar. Migren hastasının ağrıya ve diğer hislere karşı artan hassasiyetinde bir rolü olduğu düşünülmektedir.

Migren baş ağrıları hem etiyolojileri hem de tetikleyicileri açısından oldukça çeşitlidir. Migren baş ağrısının nedenleri kişiden kişiye değişebilir. Ayrıca, migren ataklarını tetikleyen spesifik süreçlere ilişkin çalışmalar henüz emekleme aşamasındadır.

Migreni tedavi etmenin en hızlı yolu nedir?

Şu anda migren için bir tedavi olmamasına rağmen, semptomları azaltmaya ve bir atağı yönetmeye yardımcı olabilecek bir dizi yöntem vardır. Size en çok yardımcı olanı bulmak için çeşitli yaklaşımları denemek önemlidir. İşte migreni hafifletmek için bazı yöntemler:

İlaçlar: Migrenin ilk belirtisinde alınırsa ibuprofen, aspirin veya naproksen gibi reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar bir miktar rahatlama sağlayabilir. Triptanlar (örn. sumatriptan) ve CGRP inhibitörleri (örn. erenumab) gibi ilaçlar reçeteyle alınabilir ve doğru kullanıldığında migren semptomlarını hafifletmek için kullanılabilir.

Migren hastaları genellikle ışığa ve sese karşı çok hassas olduklarından karanlık ve sessiz bir odada dinlenmelidirler. Dinlenebileceğiniz sessiz ve karanlık bir yer bulun ve dış uyaranlara maruz kalma oranınızı azaltın.

Alnınıza veya boynunuzun arkasına soğuk kompres uygulamak, baş ağrısından kaynaklanan iltihaplanmayı ve rahatsızlığı azaltmaya yardımcı olacaktır.

Dehidrasyon migren nedeni veya şiddetlendirici bir faktör olarak ilişkilendirildiğinden, kendinizi susuz bırakmayın. Özellikle su ve zencefil çayı gibi elektrolit açısından zengin solüsyonlar olmak üzere bol miktarda sıvı alın ve gün boyu susuz kalmayın.

Orta düzeyde kahve tüketimi bazı kişilerde migren ağrısını azaltmaya yardımcı olabilir. Çok fazla kafein tüketirseniz geri tepen baş ağrıları ortaya çıkabilir, bu nedenle ölçülü olmak çok önemlidir.

Gevşeme Teknikleri ve Derin Nefes AlmaYavaş, derin nefes alma veya kademeli kas gevşemesine odaklanan egzersizler, migrenin iki potansiyel tetikleyicisi olan stres ve kas gerginliğini hafifletmeye yardımcı olabilir.

Baş ağrısı rahatsızlığı ve kas gerginliği, boyun ve omuzlara hafif bir masaj yapılarak veya boyun gerilerek hafifletilebilir.

Aromaterapi: Lavanta veya nane gibi uçucu yağların solunması veya kullanılması migreni olan bazı kişilere yardımcı olabilir. Kokulara karşı toleransı düşük olanlar dikkatli olmalıdır.

Biofeedback: Biofeedback, insanlara kendi vücutlarının ağrı ve strese karşı tepkilerini nasıl düzenleyeceklerini öğretir, bu da migren ataklarının yoğunluğunu azaltabilir ve sürelerini kısaltabilir.

Migren ataklarınızın sıklığını ve şiddetini, ilk etapta migreninizi tetikleyen yemeklerden, uyaranlardan ve çevresel değişkenlerden kaçınarak azaltabilirsiniz.

Reçeteli ilaçlar: Migreniniz kronik veya şiddetli ise, doktorunuz atakların şiddetini ve sıklığını azaltmak için günlük bir hap önerebilir.

Migreniniz şiddetli, sık veya reçetesiz satılan ilaçlara yanıt vermiyorsa, derinlemesine bir muayene ve kişiselleştirilmiş tedavi planı için bir doktora veya nöroloğa görünmelisiniz.

Migreni nasıl durdurursunuz?

Migren başladıktan sonra durdurmak zor olabilir, ancak migren ataklarının şiddetini ve sıklığını azaltmaya yardımcı olabilecek bir dizi tedavi ve ilaç mevcuttur. Farklı insanlar bu tekniklerle farklı başarı seviyelerine sahip olacaktır, bu nedenle sizin için en iyi olanı denemek ve bulmak önemlidir. Migreni önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz:

İlginizi Çekebilir  Göz Altı Işık Dolgusu

İlaçlar: Migrenin ilk belirtisinde alınırsa ibuprofen, aspirin veya naproksen gibi reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar bir miktar rahatlama sağlayabilir. Migren için reçeteli ilaçlar aşağıdakileri içerir, ancak bunlarla sınırlı değildir

Sumatriptan ve rizatriptan da dahil olmak üzere triptanlar, beyindeki kan damarlarını daraltarak ve iltihaplanmayı azaltarak migren semptomlarını hafifletebilir. Bir migren atağının başlangıcı sırasında kullanıldıklarında en etkilidirler.

Kalsitonin geniyle ilişkili peptid (CGRP) inhibitörleri arasında erenumab ve fremanezumab gibi monoklonal antikorlar bulunur ve bunlar migren atağı sırasında şiddeti azaltmak için alınabilir.

Reçeteli ilaçlar Reçetesiz tedaviler migren belirtilerinizi hafifletmede başarılı olmadıysa doktorunuz ergotaminler veya bulantı önleyici ilaçlar verebilir.

Orta düzeyde kahve tüketiminin migren ağrısı ilaçlarının etkinliğini artırdığı gösterilmiştir. Çok fazla kafein tüketirseniz tekrarlayan baş ağrıları ortaya çıkabilir, bu nedenle ölçülü olmak çok önemlidir.

Rahatlamak için mümkün olduğunca dış gürültüyü kesebileceğiniz karanlık ve sessiz bir ortam bulun. Migren belirtileri sıklıkla sese ve ışığa karşı hassasiyeti içerir

Alnınıza veya boynunuzun arkasına soğuk kompres uygulamak, baş ağrısından kaynaklanan iltihaplanmayı ve rahatsızlığı azaltmaya yardımcı olacaktır.

Dehidrasyon migren nedeni veya şiddetlendirici bir faktör olarak ilişkilendirildiğinden, kendinizi susuz bırakmayın. Özellikle su ve zencefil çayı gibi elektrolit açısından zengin solüsyonlar olmak üzere bol miktarda sıvı alın ve gün boyu susuz kalmayın.

Gevşeme Teknikleri ve Derin Nefes AlmaYavaş, derin nefes alma veya kademeli kas gevşemesine odaklanan egzersizler, migrenin iki potansiyel tetikleyicisi olan stres ve kas gerginliğini hafifletmeye yardımcı olabilir.

Baş ağrısı rahatsızlığı ve kas gerginliği, boyun ve omuzlara hafif bir masaj yapılarak veya boyun gerilerek hafifletilebilir.

Biofeedback: Biofeedback, insanlara kendi vücutlarının ağrı ve strese karşı tepkilerini nasıl düzenleyeceklerini öğretir, bu da migren ataklarının yoğunluğunu azaltabilir ve sürelerini kısaltabilir.

Aromaterapi: Lavanta veya nane gibi uçucu yağların solunması veya kullanılması migreni olan bazı kişilere yardımcı olabilir. Kokulara karşı toleransı düşük olanlar dikkatli olmalıdır.

Migreninizi tetikleyen yemeklerden, uyaranlardan ve çevresel değişkenlerden kaçınarak migren ataklarınızın sıklığını ve şiddetini azaltabilirsiniz.

Reçeteli ilaçlar: Migreniniz kronik veya şiddetli ise, doktorunuz atakların şiddetini ve sıklığını azaltmak için günlük bir hap önerebilir.

Hangi yiyecekler migrene iyi gelir?

Bazı insanlar diyetlerinden belirli maddeleri çıkarmanın veya azaltmanın migrenlerini yönetmelerine yardımcı olduğunu fark eder. Herkesin kendine özgü tetikleyicileri olduğundan, bir kişi için işe yarayan şey diğerine yardımcı olmayabilir veya tam tersi olabilir. Bir migren günlüğü tutmak, benzersiz migren nedenlerinizi belirlemenize ve önleyici tedbirler almanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, aşağıdaki gıdalar ve diyet önerileri migren tedavisinde umut vaat etmektedir:

Magnezyum İçeriği Yüksek Gıdalar: Magnezyum minerali, baş ağrısını tetikleyebilen nörotransmitterlerin salınımını yavaşlatma kabiliyeti nedeniyle migreni önleme ile ilişkilendirilmiştir. Ispanak, badem, kabak çekirdeği ve tam tahıllar iyi birer magnezyum kaynağıdır.

Riboflavin (B2 Vitamini) takviyesi veya riboflavin açısından zengin gıdalar (yağsız et, süt ürünleri, ıspanak ve badem gibi) tüketmek bazı araştırmalarda migren sıklığı ve şiddetinde azalma ile ilişkilendirilmiştir.

Migren hastaları yağlı balıklarda (somon ve uskumru gibi), keten tohumunda ve cevizde bulunan omega-3 yağ asitlerinin anti-enflamatuar etkilerinden faydalanabilir.

Migrene bağlı bulantı ve kusmayı azaltmak için, anti-enflamatuar ve bulantı önleyici nitelikler içeren zencefili deneyin. Zencefil hem çay olarak hem de yemeklerde kullanılabilir.

Koenzim Q10 (CoQ10) Bakımından Zengin Gıdalar: CoQ10, migren sıklığını ve şiddetini azaltmada umut vaat eden bir antioksidandır. CoQ10 balık (somon, uskumru), tam tahıllar ve organ etleri (karaciğer, böbrek) gibi gıdalarda bulunabilir.

Bazı insanların migreni susuz kalmaları nedeniyle tetiklenir. Gün boyunca düzenli olarak çok miktarda su tüketmenin migren ataklarının sıklığını ve şiddetini azalttığı gösterilmiştir.

İlginizi Çekebilir  El Gençleştirme

Migreni olan bazı kişiler öğün atlamanın veya yemek yemeden çok uzun süre geçirmenin semptomlarını daha da kötüleştirdiğini fark eder. Kan şekerinizi sabit tutmak için günlük olarak sağlıklı, dengeli öğünler yiyin.

Migreni tetikleyen gıdalardan, onları sizde neyin tetiklediğini öğrenmek için zaman ayırırsanız kaçınabilirsiniz. Alerjiye neden olan gıdalar genellikle

Peynir dünyasının cheddarları ve goudaları.

Sosisli sandviç, pastırma ve diğer işlenmiş etler

Monosodyum glutamat (MSG) çeşnili gıdalar.

İkame şekerli yiyecek ve içecekler

Kırmızı şarap ve bira gibi içecekler

Aşırı miktarda kafein tüketmek Tiramin bakımından zengin gıdalar (yıllanmış peynirler ve soya ürünleri gibi)

Gıda Alerjileri için Test: Migren bazen hangi gıdaların alerjik reaksiyonu tetiklediğini belirleyerek ve ardından bu yemeklerden kaçınarak önlenebilir. Gıda duyarlılığı testi hakkında sorularınız varsa, doktorunuzla veya bir alerji uzmanıyla konuşun.

Migreni doğal yollarla nasıl önlenebilir?

Migren, daha sağlıklı bir yaşam tarzı ve rutin benimseyerek daha doğal bir şekilde önlenebilir. Migrenin ortaya çıkmasını önlemenin kesin bir yolu olmasa da, birçok insan doğal ilaçlarla başarıya ulaşmıştır. Üzerinde düşünülmesi gereken bazı organik stratejiler aşağıdaki gibidir:

Baş ağrınıza neden olabilecek belirli faktörleri belirlemek için bir migren günlüğü tutun. Gıdalar, stres, uykusuzluk, hormon dalgalanmaları ve çevresel değişkenler bunun yaygın nedenleridir. Potansiyel tetikleyiciler belirlendikten sonra, etkilerini azaltmak için önlemler alınabilir.

Yeterli ve kaliteli uyku almak ve düzenli bir uyku düzenine bağlı kalmak migren oluşumunu azaltmaya yardımcı olur. Her gece 7-8 saatlik düzenli uyku programları uygulayın.

Bazı insanlarda migren susuz kalmakla tetiklenir. Susuz kalmamak önemlidir, bu nedenle gün boyunca sık sık su için. Dehidrasyon, çok miktarda kahve veya alkol tüketilmesiyle daha da kötüleşebilir.

Stresin azaltılması önemlidir çünkü bilinen bir migren tetikleyicisidir. Stresle daha başarılı bir şekilde nasıl başa çıkacağınızı öğrenmek istiyorsanız derin nefes alma, meditasyon, yoga, aşamalı kas gevşetme veya biofeedback gibi bazı gevşeme tekniklerini deneyin.

Migren oluşumunu ve etkisini azaltmak için düzenli bir egzersiz rutini sürdürün. Haftada en az 150 dakika orta düzeyde aerobik aktivite yapın. Endorfin adı verilen doğal ağrı kesiciler fiziksel aktivite ile tetiklenebilir.

Migreninize neden olan yiyecekleri belirleyin ve bunlardan uzak durun. Yıllanmış peynirler, işlenmiş etler ve monosodyum glutamat (MSG) içeren yemekler yaygın alerjenlere örnektir.

Gün boyunca yeterli miktarda su içerek bazı kişilerde migrene neden olabilen dehidrasyondan kaçının.

Kafein Ölçülü: Kahvenin hem çok fazlası hem de çok azı baş ağrısına neden olabileceğinden aşırıya kaçmaktan kaçının.

Düzenli bir yemek programı uygulayın ve yemeden çok uzun süre geçirmekten kaçının.

Bazı hastalar magnezyum veya riboflavin (B2 vitamini) aldıklarında semptomlarında hafifleme yaşarlar. Herhangi bir yeni takviye almadan önce doktorunuzla konuşmanız önemlidir.

Migrenle birlikte gelen stres ve kas gerginliğini hafifletmek için biofeedback veya gevşeme tekniklerini denemek isteyebilirsiniz. Bu tekniklerin yardımıyla vücudunuzun strese ve ağrıya nasıl tepki verdiğini öğrenin.

Bazı insanlar akupunktur veya akupresürün migrenlerinden kurtulmalarına yardımcı olduğunu düşünmektedir. Tavsiyeye ihtiyacınız varsa bir uzmana görünün.

Yeterli Hijyen: Diş sorunları bazen migreni tetikleyebileceğinden, sık sık kontroller planlayarak sağlıklı bir ağız hijyeni rutini sürdürün.

Hormon seviyeleri dalgalandığında ortaya çıkan migrenler, hormon tedavisi veya doğum kontrol alternatiflerini doktorunuzla görüşerek yönetilebilir.

Alkol alımınızı azaltın; bazı insanlar için çok fazla alkol, özellikle de kırmızı şarap içmek migrene neden olabilir. Sarhoş olmaktan kaçının.

Migren sırasında ışık hassasiyeti (fotofobi) sık görülür, bu nedenle güçlü ışık altında dışarıda olacaksanız güneş gözlüğü ve şapka kullanarak kendinizi güneşten korumanız önemlidir.

Migren Tedavisi Fiyatları 2023

Migren tedavisi fiyatları 2023 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

instagram: novapolclinicturkey